torsdag, oktober 01, 2015

Spøkelseslenker til halloween

Jeg finner mye gøy på pinterest.com, denne gangen fant jeg disse søte spøkelsene som jeg prøvde ut med de største barna (4-5 år). Forming er gøy, men med 27 stk 5-åringer kan det også være noe som er gjennomførbart og enkelt. Denne aktiviteten kan man raskt ta frem og rydde bort. Med 5 barn brukte jeg 15-20 minutter på å lære de å lage spøkelsene og gi de tid til å lage 1-2 spøkelser hver, første gang jeg prøvde.
Ideen fikk jeg fra bloggen PeppermintPlum.

Du trenger
- Bomull eller watt eller små papir/isoporkuler (hodet)
- Tørkepapir (kroppen)
- Saks
- Sort tusj (gjerne flere)
- Garn (hvit og evt. en annen farge også)
- Nål (litt stor, slik at garnet går gjennom)

Først tar du 1-2 stk tørkepapir, legger de oppå hverandre. Så tar du bomullen, former det som en kul. Legg tørkepapiret oppå bomullen og klem det rundt hodet. Surr en hvit tråd rundt det som blir halsen og knyt med to knuter.

Tegn på øyne og evt munn.

Når du har laget en del spøkelser trer du tråd/garn i nåla og stikker nåla gjennom halsen på spøkelsene til du har fått nok spøkelser på tråden.

Lykke til!

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar